onsdag 28 maj 2014

Aim for the stars!

Dagen innan jag skulle börja på Svensk Jakt var jag livrädd, och halvt övertygad om att jag skulle dö. Troligtvis av svält med tanke på att det tar en halvtimme till Nyköping från Öster Malma med bil, och jag har ingen bil.
I dag är sista dagen av min praktik på Svensk Jakt och jag har uppenbarligen överlevt. De tio veckorna som från början kändes som en evighet har gått väldigt snabbt och det är helt klart tack vare av alla snälla och förvånansvärt öppna personer här. Jag hade en hel del farhågor gentemot att arbeta på en jakttidning som en ung, blond tjej, men i många fall visade sig mina egna fördomar vara större än jägarnas, vilket känns väldigt motvilligt att erkänna...
Jag har fått prova på i stort sätt allting som en vanlig journalist på Svensk Jakt gör och jag har lärt mig en massa nytt. Jag har till exempel lärt mig att fästingar föredrar blåbärsris framför slått gräs, så nu blir det inga mer blåbär för mig tills jag fixar den där avskyvärda TBE-sprutan.
Kort sagt, tack för mig och jag ska försöka minnas allt jag lärt mig här på min fortsatta journalistiska bana! Som förhoppningsvis landar mig ett jobb på National Geographic eller liknande magasin, aim for the stars…

/Nathalie Erlandsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar